3 minuten leestijd

Garantie. Een superbelangrijk aspect bij het doen van een grote aankoop. Of het nu gaat om een wasmachine, televisie of een refurbished device.

Stel je voor, het product gaat plots kapot of een onderdeel doet het niet naar behoren. Dan heb jij recht op garantie, ofcourse! Wat een gedoe, denk je misschien. Als het niet duidelijk is hoe het apparaat kapot is gegaan word je al snel van het kastje naar de muur gestuurd. Door zich aan te sluiten bij de Geen Gedoe Garantie van de Consumentenbond beloven bedrijven je de zekerheid dat problemen met producten zo soepel mogelijk worden opgelost. Wij van leapp vinden het belangrijk dat onze klanten garantie niet zien als een ‘gedoe’ en daarom zijn ook wij aangesloten bij dit initiatief.

Wat is de Geen Gedoe Garantie?

Consumenten zien garantie vaak als een ‘gedoe.’ De Consumentenbond wil dat de consument zonder poespas in zijn recht staat als het gaat om garantie. Afgelopen januari lanceerde de Consumentenbond in samenwerking met Thuiswinkel.org daarom de Geen Gedoe Garantie.

De Geen Gedoe Garantie zet kracht bij de wettelijke garantieregels. Hiermee kunnen consumenten een garantieafhandeling zonder gedoe verwachten.  Houden bedrijven zich niet aan de regels of sturen ze je van het kastje naar de muur, dan zal de Consumentenbond je niet in de kou laten staan.

Elke onderneming die zich aansluit bij de Geen Gedoe garantie zegt toe duidelijk te zijn in de communicatie naar de klant over de garantie en zich in te zetten om de consument zo min mogelijk gedoe te bezorgen bij reparatie, vervanging of vergoeding van een aangeschaft product.

Welke garantie biedt leapp aan?

De Geen Gedoe Garantie is waar wij voor staan. De beloftes van de Geen Gedoe Garantie kwamen voor ons niet als iets nieuws en daarom sluiten wij ons graag aan bij dit mooie initiatief.

“de geen gedoe garantie is waar wij voor staan.”

Maar wat kun je verwachten als je bij leapp een product koopt? Wij gaan voor onbezorgd genieten. Mocht er onverhoopt toch iets zijn met jouw device dan staan we voor je klaar. Een device moet, bij normaal gebruik, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Daarom heb je bij leapp twee jaar garantie.

Wanneer er binnen de eerste twee jaar dat jij het device hebt zich een defect voordoet (dat binnen de garantie valt), heb jij recht op gratis reparatie of een vervangend device. Deze door ons aangeboden garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantiebepalingen. De wettelijke garantie houdt in dat het product moet voldoen aan al jouw redelijke verwachtingen.

Nog even op een rijtje wat jij van leapp kunt verwachten:

  • Standaard twee jaar carry-in garantie op hardware en één jaar beperkte garantie op de accu en adapter. Carry-in garantie houdt in dat je recht hebt op gratis reparatie of vervanging van jouw product (met uitzondering van val-, stoot- of waterschade). Wel moet je er zelf voor zorgen dat jouw device bij de technische dienst van leapp terecht komt, zodat we deze kunnen repareren. De kosten voor het verzenden van een reparatie naar leapp vallen buiten de garantie en worden niet vergoed.
  • Gratis retour bij reparatie. Doet er zich binnen twee jaar na de levering van het product een probleem voor met de hardware? Neem dan contact op met onze klantenservice of loop binnen bij één van onze 25 leapp stores. Na reparatie bezorgen wij het product weer gratis bij je thuis (binnen de Benelux), of bij een leapp store in de buurt.
  • Gratis (telefonische) ondersteuningVoor technische ondersteuning bij het gebruik van je refurbished device kun je 2 jaar lang gratis contact opnemen met onze Apple experts. Ook na jouw aankoop helpen wij je graag!

Meer weten over de garantie van leapp? Lees hier meer.